aalvas

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Sims 3

Av Alva - 6 juni 2012 19:04

Jag avr en riktig sims-nörd innan, sen tröttnade jag och nu är jag mer nördig än någonsin! DDet är jättekul :)) Har sims 3 grundspelet, men vill ha lyx och design också :)


Nån mer som nördar sims?


Jag har en familj som heter "Greenwood" som jag kommit rätt långt på. Mamman och pappan har (tyvär) dött, och dem två som från början var tonåringar är gamla, en som från början var barn blir också snart gamling, två till av gamlingarna tillkom senare i familjen, det var alltså inte jag som gorde dem. Nu har jag också adopterat en bebis :)


Här kommer lite om min familj:


Leonardo Greenwood: Han dog för ett tag sedan och var pappan i familjen. Han hade många goda vänner och han var poppulär, han största önskan var att bli rik, den önskan gick såsmåning om i uppfyllelse. Han brydde sig inte om att städa och dushade så gott som aldrig, så han förföljdes ofta av en grön rök. Nu när han är död svävar han runt som spöke och tar sina barns, och sitt barnbarns sängar.


Mikaela Greenwood: En humoristisk trevlig person som hade många vänner även hon, hon älskade att vara utomhus och att förbättra sina färdigheter. Hon var mamman i familjen men är nu död, hennes nya hobby har blivit att förstöra datorerna och retas med sin näst yngsta dotter. Mikaela och Leonardo har begravts på trädgårdens finaste ställe med en massa blåa blommor, deras barn och barnbarn kommer ofta och sörjer, läser gravskrivten och ändrar den till sin personliga hälsning.


Sa anna Alvi: Skojig musikalisk gamling som ofta spelar i stadsparken för lite dricks. Hon har nått toppen på musiklinjen och är dirigent för en stor orkester. Hon äger även stans folkteater som hon egoistiskt nog döpt efter sig själv så att den heter "Sa annas folkteater". Det är hon i familjen som sörjer sina föräldrar som mest. Sa anna gillar även att träna och umgås med sina vänner. Tidigare gift med VJ Alvi som hon dumpade på grund av hans dejtande med hennes yngre syster. Sa anna blev rasande och örfilade honom rejält innan hon kastede ut honom ur huset med huvudet före, VJ är nu helt pank, har ingenstans att bo och vad jag vet så riskerar han att avskedas från stans kriminella lilla förening. Hon har två barn, Edwin och Elise Alvi. Sa anna gillar också att träna.


Alice Greenwood: En snobbig tjej som knappt har några vänner, men dem hon har träffar hon ofta. Hon gillar att shoppa, sminka sig, planerar klädstilar, ordna toppenfester och byta frisyr. Hon planerar klädstilar så gott som hela tiden och när hon blivit gamling var det första hon gorde var att färga håret svart och sminka bort alla rynkor. Alice älskar att skryta om sin stora pool, sin alldeles egna bil och stora hus. Trots sin ålder tränar Alice mycket för att se bra ut, hon tänker då bara på sitt utséende! 


Fanny Greenwood:Fanny gillar laga mat lära sig nya recept och titta på matlagningsprogram. Hon liknar sin mor i många avséenden, både på in och utsidan. Hon gillar att dansa och men hinner inte umgås med sina föräldrar så mycket. Hon har tyvär bara några simsdagar kvar  nu.. Och igår dog hon :( Men det värsta av allt är att ag inte hittar hennes grav sten så att jag kan bygga på min kyrkogård jag har i (sims)trädgården :(


Elias Greenwood: Älskar att måla och sattsar på att bli konstnär/författare. Han har skrivit boken "Boken utan titel" som snabbt klättrade uppför toppsäljarlistorna och han tjänar stora slantar på den. Han skriver och målar så fort ingen har tagit datorn eller målarfärgen är slut. Han gillar även att fiska och plantera. Likt sin mor är han en bra vän till naturen. Elias ringer och kollar hur det är på jobbet så fort han får tillfälle och om han inte är på jobbet jobbar han gärna hemmifrån, i flera timmar! Under sin tid på skolan så var han favoritserad av många lärare, var aldrig sen med läxor och hans namn stod högt upp på hederslistan vilket gorde hans föräldrar som då levde oerhört stolta, dem gick ofta över till grannen för att skryta om sin sons insattser i skolan. Elias är vegitarian.


Edwin Alvi: Son till Sa anna och VJ Alvi som skillts, Edwin tog detta hårt och var ledsen länge då han hade en nära relation till sin far som blev utsparkad av en rasande Sa anna, förlusten av VJ förenade därimot Alice och Edwin. Edwin är kompis med alla på skolan ochkämpar för att bli lika populär på skolan som sin morbror.


Elise Alvi: Jag ville först att hon skulle heta Greenwood i efternamn, men Sa anna adopterade henne snabbare än någon annan och jag hade inte mycket att säga till om. Jag har bara hunnit se skymten av Elise då jag var tvungen att stänga av datorn strax efter att hon kom med en barnsköterska nerpackad under en massa filtar i en liten korg. Men jag planerar att hon ska ha många vänner, vara omtänksam, och kanske lite bortskämd?


Ja, det var alles :) Nu ska jag nog spela sims :) Det är så kul :) Man har så mycket alternativ och man kan forma varje sims till den sim man vill att den ska vara, genom lite aktivitet i spelet :) 


Hejdå! Hoppas ni har gaft en bra national dag!


Du gamla du fria du hjälplösa nord.. XD Jag trodde seriöst att den gick så när jag var yngre^^ Men man lär sig till slut, att nationalsången inte är humoristisk, hur man än försöker göra om den^^


Puss och hej!

 
 
Ingen bild

Stella1

11 juni 2012 16:13

Älskar sims! Skaffa husdjur, katterna (och hundarna och hästarna för den delen) är mega söta! <3
Jag har en familj som jag har kommit långt med, först mamma & pappa, sedan ny mamma och pappa, och nu har jag en mamma (föräldrarna skiljde sig utan att jag gjorde något så jag flyttade ut pappan) och en tonåring. :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alva - 12 juli 2012 14:47

Jag har tillbringat lör-mån hos farmor och farfar <3 Visst är dem underbara, men iland går dem en på nerverna XD På lördagen så var jag och Rut först och kollade på arabhästutställning med mormor, grymmetrist enligt mig, men syrran tycker att det ...

Av Alva - 4 juli 2012 14:48

Det suger att han dör D: Det är (exakt^^) 54 personer från "den goda sidan" som dör, mn vf just Fred! Han är ju en av mina favoriter, precis som Sirius (fast han dör ju inte i trollkarlskriget), Nymphadora, Snape m.f som också dör! Jag gillar James o...

Av Alva - 21 juni 2012 21:28

Vi kollade på gamla foton idag :D Det var jättekul! Jag hade alltid  överdrivet färgglada kläder när jag var liten XD Men annars har jag inte så mycket att blogga om.. Ni hade säkert hoppats på ett sådant där långt inlägg med skojiga videos och sånt,...

Av Alva - 18 juni 2012 21:46

Den här videon försvann innnan, så jag tänkte försöka att lägga upp den igen :D     Hoppas att det funkade, annars så får det vah D:  ...

Av Alva - 18 juni 2012 20:03

Vi börjar inlägget med ett skojigt YT-klipp tycker jag =D     Haha! Så fett kul! Visste inte att tre sekunder  (FAIL) vara så roliga! XD Vet inte hur många gånger jag sett det sammanlagt XD   Idag var jag iallafall hos tandläkaren, eller...

Presentation


Tjabba! Jag är en tjej som älskar Harry Potter Twilight och Green Day

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Var Loreen rätt vinnare?
 Japp
 Nepp
 Har inte kollat på melodifestivalen..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Google översätt

Blue Peace Symbol
Blue Peace Symbol

Hej :P

Prata med datorn!


Ovido - Quiz & Flashcards