aalvas

Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

Hungerspelen <333

Av Alva - 13 juni 2012 19:30

 


Jag gissar att många av er har hört talas om Hungerspelen, eller som den heter på engelska, The Hunger Games :)

Nu är den iallafall köpt och läst :) Tack nahin för tipset! Även om det var ett tag sedan du så att den var bra XD Ett helt halvår sedan^^


Iallafall, pappa är på Ikea  så jag brorsan och syrran är ensamma hemma.. Men syrran ska lägga sig nu, fast hon verkar inte inse det DX Så jag måste ringa pappa så att hon kan få en bekräftelse av att jag visst har rätt -.- Och det slutar med att hon får vara uppe tills dem kommer, BLÄ! Jag måste alltid lägga mig prick i tid men hon lyckas alltid fördriva tiden! BLä!


Jaja.. Iallafall så är jag sur på Gry(tan) just nue.. Jag ska ju klä ut mig till Lavender Brown på de här konventet (<3) och lavender brown har liksom en.. Hm.. Hur ska jag beskriva det? Hm.. Äch, jag laddar upp en bild! 


   


Ja, ni ser det där hon har i håret, hon brukar ha det så så jag fick hjälp av vår syslöjdslärare att göra en sådan (eller ja, hon gjorde den..) och nu idag så hittade jag och Klara inte Gry och eve på lunchen, så gick vi förbi syslöjdssalen (vi bröt mot reglerna och tog så kallade "inehållet" vilket är strängt förbjudet om man inte har tillåtelse av sin lärare, vilket vi inte hade) och där var då dem, så frågade jag vad hon gorde, så sa hon "En sådan som du" alltså ett sådant band, och det är ju inte så stor grej i sig, men av någon började jag nästan koka av ilska! Jag blev skitsur, så jag bara gick. Sen när vi hade in så sa jag "Asså, jag uppskattar att man frågar innan man härmar om du inte märkt det" (väldigt noga på den punkten^^) Hon ba "Ja, men jag tyckte att det var fint" jag blev så sur så men jag sa iallafall "Det är ingen anledning att inte fråga!" sen gick hon, utan att svara, så jag har faktiskt inte pratat med henne sedan dess, känner mig konstigt nog sårad :( Mina humörsvängningar blir bara kraftigare och kraftigare.. Nej men seriöst, jag är jätte lättirriterad! Ååå!


Och juste! Vi såg på film idag, Little Brittan, men alla tyckte att den var så dålig så vi bytte till Smurfarna XD En fantastisk film!


 


Såg den faktiskt med Klara, eve och Gry dagen efter premiären. I 3D :) Grymt bra! Älskar Gargamel! Han är så rolig XD "Azarel? Lever du?" "Mjau" "Vad synd" Hahahahahahaha!


Min inkorg var proppfull, okej den har varit fullare, men ändå, på hotmailen idag! :) Älskar att se en proppfull inkorg där asså! Det var bla. 3 mail från Felix Felicis (som är om 15 dagar!) och 1 från manda <3! Najjjs!


Nu ska jag snart måla naglaran och locka håret till skoplavslutningen imorgon :) 


Oc på matten dem sista minuterna fick vi doing vad vi ville! Så Nicklas letade upp denna videon på youtube, vi såg den typ 1000000 ggr och alla asgarvade!!



Den är rolig, samtidigt som jag inte fattar det roliga med den XD Lol


En sak gör mig galen, jag är kär. Och det är i samma kille som jag varit kär i, i 1:an, 2:an, 3:an., 4:an och nu även 5:an! Nu kommer jag inte se honom på typ två månader :( Så kär, och även om det gått så många år kan jag inte sluta vara störtkär i honom, och inte heller ta mod till mig att fråga chans! Gaa! Men han är så söt! han har skrattgropar! Och så är han (enligt mig) rolig :) Jag är sååå kär! Och för att tag sedan så skulle jag och han sammarbeta på NO:on! Iii! Fick inte mycket gort! Satt bara och försökte smälta att jag satt bredvid honom <333333 Och han "pratade" med mig idag <3333333333333333


Eller ja, han sa "Alva! Hallå! Alva! Säger du till de andra tjejerna att ta med 10 kroner till blommor till lärarna imårgån!?" Efter gympan, jag var först ut ur omklädningsrumet liksom :D  Och han stod ett par meter bort, typ 15.. SSen när jag sagt till dem så sa han "Hallå! Alva, sa du till dem?" Jag bara "Ja" Han sa mitt namn två gånger^^ XD Nej men seriöst..


Och på tal om kärlek! Detta är så stört! Vi sitter två och två i klassrumet, kille tjej, kille tjej osv. Och alla säger att jag är ihop/kär i den jag sitter bredvid! Men det är jag inte! Jag är inte ihop med någon! Så that's that! Nej men typ alla tror det :( Jag säger "Nej" men dem bara "Nänä!" 


Och det tror dem bara för att jag inte sitter längst ut på stolen så långt från honom så möjligt, jag sitter RAKT framför min bänk! Sitter man så långt bort från personen så SÅRAR DET! Så man vill att andra menniskor ska vara mot en sk man vara tillbaka! Och jag vill inte att någon ska sätta sig så långt bort från en så möjligt, man blir sårad av det! Da-a! Och sen, om han frågar om hjälp, ja då hjälper jag honom! det är oartigt att ignorera! Och alla säger att jag är kär i honom bara för det :( Nu när det är sommarlov hoppas jag att alla ska glömma bort att dem tror det.. Seriöst.. Alla bara "Åå! Alva gillar honom!" ibland blir jag så arg så inte vet vad jag ska säga..


But det löser sig.. Hoppas jag..


Puss och kram!


Bara för att jag inte skrattar betyder det inte att jag inte är glad.

Bara för att jag inte gråter betyder det inte att jag inte är ledsen.

Bara för att jag inte pratar konstant betyder det inte att jag är stum.

Bara för att inte säger "aj" betyder det inte att det inte gör ont.

Bara för att det inte kokar ur öronen på mig betyder det inte att jag inte är arg.

 
 
Linn

Linn

14 juni 2012 14:48

Jag finns för dig<3

http://lean.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alva - 12 juli 2012 14:47

Jag har tillbringat lör-mån hos farmor och farfar <3 Visst är dem underbara, men iland går dem en på nerverna XD På lördagen så var jag och Rut först och kollade på arabhästutställning med mormor, grymmetrist enligt mig, men syrran tycker att det ...

Av Alva - 4 juli 2012 14:48

Det suger att han dör D: Det är (exakt^^) 54 personer från "den goda sidan" som dör, mn vf just Fred! Han är ju en av mina favoriter, precis som Sirius (fast han dör ju inte i trollkarlskriget), Nymphadora, Snape m.f som också dör! Jag gillar James o...

Av Alva - 21 juni 2012 21:28

Vi kollade på gamla foton idag :D Det var jättekul! Jag hade alltid  överdrivet färgglada kläder när jag var liten XD Men annars har jag inte så mycket att blogga om.. Ni hade säkert hoppats på ett sådant där långt inlägg med skojiga videos och sånt,...

Av Alva - 18 juni 2012 21:46

Den här videon försvann innnan, så jag tänkte försöka att lägga upp den igen :D     Hoppas att det funkade, annars så får det vah D:  ...

Av Alva - 18 juni 2012 20:03

Vi börjar inlägget med ett skojigt YT-klipp tycker jag =D     Haha! Så fett kul! Visste inte att tre sekunder  (FAIL) vara så roliga! XD Vet inte hur många gånger jag sett det sammanlagt XD   Idag var jag iallafall hos tandläkaren, eller...

Presentation


Tjabba! Jag är en tjej som älskar Harry Potter Twilight och Green Day

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Var Loreen rätt vinnare?
 Japp
 Nepp
 Har inte kollat på melodifestivalen..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Google översätt

Blue Peace Symbol
Blue Peace Symbol

Hej :P

Prata med datorn!


Ovido - Quiz & Flashcards