aalvas

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Skolavslutning

Av Alva - 14 juni 2012 14:26

Denna här videon är grymt bra! Voldemort asså! Och Harry, i slutet "I'm not dead" Haha! Den är sååå bra! Länka om du också vet en bra video, den behöver inte vara Harry Potter relaterad!



Erkän att den är bra!? Här kommer en till i varje fall :)



Den är också grymt bra, men jag vet nog inte vilke jag gillar mest.. Vilken gillar ni mest? Kommentera! :)


Idag var det skolavslutning förresten :) Najsit, not bajsigt! 


Vi slutade halv 11 :) Wiipie! Då fick jag och Rut sjuss av mormor, dessutom fick vi två l jordgubbar med (laktosfri + vanlig) grädde till! :) Älskar dig mormor!


 


Som vi ska äta snart :) Och kalaspuffar! Har inte ätit det på EVIGHETERS EVIGHETER!


 


Och om 15 DAGAR SKA JAG PÅ HARRY POTTER KONVEEEEENT! Jippie! Tack Maf för att du skrev om Felix Felicis i din presentation, och för att du orkar med alla mina frågor :)


McGonagall mailade innan om vad man skulle ha med sig:

1 luftmadrass eller något annat man kan sova på

1 sovsäck

1 kudde

1 set toalettartiklar (?) inklusive handduk

1 uppsättning sovkläder

1 komplett utklädnad

3 uppsättningar för dagligt bruk

1 uppsättning gympakläder + idrottskor om du tänker spela quiddtch (vilket jag inte ska)

1 uppsättning finkläder till välkomstmiddagen (Valfritt, men jag ska)


Annat som kan vara bra: Pengar, kamera, trollstav, laddare, mobil, penna och papper.


Iiii! Snart dags!


 


Men asså är det bara jag som tycker att det inte alls känns som om det är sommar? Det är regn i luften hela tiden ju.. Trååkigt! Jag kommer ihåg förra sommaren, då var det varmt bara man hade shorts och T-shirt/linne, nu får man gå runt i morgontoffler.. Lyckostarna Linn och Gry ska till Grekland med sin familj i morgon och stannar i en vecka..!


 


Ser det inte härligt ut? Älskar klarblått vatten, när vi var i Grekland var det tyvär inte det :( Kommer sakna dem!


Annars har min dag varit bra, fast den är ju inte slut direkt :) Och nu när det är summerholidays så får jag vara uppe i (princip) hur länge jag vill! Jag ska kanske träffa nahin snart förresten, vad vi ska göra är ännu inte bestämt, men jag längtar, träffade henne på en KP-träff i julas. Men det var ju ett tag sedan^^ 


Då var det dessutom ISKALLT så fört gick vi (vi var fyra stycken, blev lite failed..) till ett café och fikade och sedan såe gick vi till bokhandlen för att nahin skulle köpa hungerspelen, sen köpte vi godis, after that tog vi en buss till en stor affär som ligger där i närheten och jag köpte ett Harry Potter ps2 spel för mindre än 50 kr! Snacka om billigt! Fast den snälle snubben som jobbade där innan har jag inte sett på länge :( Han var så snäll^^


   


            Harry Potter och De vises sten    Harry Potter och Den flammande bägaren


Det är dem två Harry Potter spelen jag har till ps2, jag har ofta funderat på att köpa fler, men jag spelar inte så ofta.. Det är synd för det är kul.. Linn har Hemligheternas kammare som hon och jag spelade i nästan ett dygn^^ Sen var vi tvugna att lägga oss för vi höll på och somna hela tiden XD Men vi tvingade ändå upp oss så tidigt som möjlöigt för att hinna spela ännu mer XD


På flammande bägaren kan man även spela fler. Jag tror att max är 3 stycken, men jag är inte säker..


Iallafall så har min storebror nu tömt sitt gamla rum så att min syrra kan flytta in dit så att vi sedan kan reovera pappas och min låtsasmammas rum så att jag kan flytta in i det rummet så att dem kan flytta in i mitt och min lallasysters rum. Lite rörigt, men jaja..!


SOMMARLOV  


Nu ska vi snart äta jordgubbar så heldå!

Puss och kram, Alva!


Ps: Det kommer ingen "dagens låt" idag, jag körde på dem två klippen istället, hopas att ni inte är ubersura på mig bara för det, jag måste vell få variera mig liiite? :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alva - 12 juli 2012 14:47

Jag har tillbringat lör-mån hos farmor och farfar <3 Visst är dem underbara, men iland går dem en på nerverna XD På lördagen så var jag och Rut först och kollade på arabhästutställning med mormor, grymmetrist enligt mig, men syrran tycker att det ...

Av Alva - 4 juli 2012 14:48

Det suger att han dör D: Det är (exakt^^) 54 personer från "den goda sidan" som dör, mn vf just Fred! Han är ju en av mina favoriter, precis som Sirius (fast han dör ju inte i trollkarlskriget), Nymphadora, Snape m.f som också dör! Jag gillar James o...

Av Alva - 21 juni 2012 21:28

Vi kollade på gamla foton idag :D Det var jättekul! Jag hade alltid  överdrivet färgglada kläder när jag var liten XD Men annars har jag inte så mycket att blogga om.. Ni hade säkert hoppats på ett sådant där långt inlägg med skojiga videos och sånt,...

Av Alva - 18 juni 2012 21:46

Den här videon försvann innnan, så jag tänkte försöka att lägga upp den igen :D     Hoppas att det funkade, annars så får det vah D:  ...

Av Alva - 18 juni 2012 20:03

Vi börjar inlägget med ett skojigt YT-klipp tycker jag =D     Haha! Så fett kul! Visste inte att tre sekunder  (FAIL) vara så roliga! XD Vet inte hur många gånger jag sett det sammanlagt XD   Idag var jag iallafall hos tandläkaren, eller...

Presentation


Tjabba! Jag är en tjej som älskar Harry Potter Twilight och Green Day

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Var Loreen rätt vinnare?
 Japp
 Nepp
 Har inte kollat på melodifestivalen..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Google översätt

Blue Peace Symbol
Blue Peace Symbol

Hej :P

Prata med datorn!


Ovido - Quiz & Flashcards